יום שני, 31 באוקטובר 2016

למה טראמפ כבר ניצח בבחירות


 עד כמה עוצמתי, אכזרי ומהיר יכול להיות שימוש בתמונה ככלי להעברת מסר.

לא הייתי לוקח את דונלד טראמפ, המועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנישאות כחבר לאי בודד.   האמת היא שאני לא מחבב אותו במיוחד, למה? 
ממגוון של סיבות הקשורות לדעות שלו ולאישיות שלו, סיבות שלא רלוונטיות לענייננו היום.

אבל למרות שאני לא מחבב אותו, הוא מעורר בי עניין רב ואני עוקב אחריו בעניין במהלך השנה האחרונה.

במושגים אמריקאים שמרנים, הוא הגיע משום מקום, הוא מעולם לא שירת איש מלבד עצמו, מעולם לא היה חבר בבית הנבחרים, הסנט או מושל מדינה.

אם כך, איך הצליח טראמפ בכל זאת לדלג על כל המועמדים המוכשרים מימנו, לעקוף את המנגנון המפלגתי ולהיות מועמד לנשיאות במפלגה שלא רצתה בו ? 

האם טראמפ השקיע יותר כסף מכל המועמדים ? ממש לא.

נכון להיום טראמפ ערך את הקמפיין הזול ביותר בתולדות המפלגה הרפובליקנית.
(לידיעת המפלגה הצעירה שאמרה לי שאין לה כסף לשלם לי כשהצעתי לה קמפיין דומה :-) 

התשובה פשוטה מאוד: טראמפ היה היחיד מבין המועמדים, שהבין והשתמש בחוקי המשחק העדכני ביותר "שימוש בתמונות ברשתות החברתיות להעברת מסרים אפקטיביים" הוא הבין את העצמה של הרשת החברתית ובנגישות של כל אחד אליה מהטלפון החכם. הוא השתמש ברעיון שתמונה יוצרת מציאות. אם תפרסם את אותה תמונה שוב ותשתמש במינימום מילים, היא תחלחל לדעת הקהל ותהפוך להיות אמת.

גם טראמפ היה ער לנתונים המדהימים של שימוש בתמונות ווידאו ברשת. נכון לכתיבת שורות אלו בכל יום אנשים מעלים מעל מיליארד תמונות לרשתות החברתיות ובכל דקה עולים מעל שלוש מאות דקות של סרטים ליו טיוב. טראמפ הבין את כוחן העצום של התמונות בהעברת מסרים במהירות ובאפקטיביות לקהלים מגוונים. 
למשל הוא הרבה להצטלם שמאחורי גבו מטוסו הפרטי.

דונלד טראמפ במסע הבחירות בסקרמנטו 2016 – המטוס מאחור עשוי לדמות את אייר פורס 1. שימו לב בתוך הקהל מוסווה מסר המגנה את הילרי קלינטון. טראמפ שותל לצופה את המחשבה שהוא כבר נשיא. עד יום הבוחר הוא ייחשב אצל הבוחר נשיא וקל יהיה להצביע עבורו.

בזמן שהמועמדים האחרים השתמשו בכלי התקשורת השמרנים להגיב על מה שנאמר עליהם בחדשות. הוא יצר חדשות באמצעות תמונות שהעלה "בטוויטר, אינסטגרם ופייס בוק.

כשטראמפ תקף את הכתבים הבכירים של אמריקה בשידור חיי, זה לא היה מעשה פזיז ומקרי, אלה מעשה מחושב. הוא הבין ששלטון האליטה הפוליטית יושב במרכזי התקשורת הגדולים ואילו העם שאליו פנה, נמצא ברשתות החברתיות.

הנה דוגמה לקמפיין של טראמפ שנכלל בספרי "סודות התמונה המנצחת" ובה הוא משתמש בתמונות כאמצעי להעביר מסר מדויק שמחסל את יריבו המרכזי.

"מקרה טראמפ נגד קרוז
בקרב בין שני המועמדים הרפובליקניים לנשיאות בשנת 2016 מדגים באופן מובהק כיצד תמונה עשויה לשמש כלי נשק מסוכן; עד כמה עוצמתי, אכזרי ומהיר יכול להיות שימוש בתמונה ככלי להעברת מסר.

הכול החל בתשדיר בחירות שהופץ באריזונה ובו פורסמה תמונת עירום של מלניה טראמפ, אשתו של דונלד טראמפ, כשהיא שוכבת על מיטה בתנוחה שאיננה משאירה הרבה מקום לדמיון. "היא תהיה הגברת הראשונה של ארצות הברית או שתצביעו קרוז", נכתב ליד התמונה. היא פורסמה בעבר במגזין אמריקני כשמלניה טיפחה את קריירת הדוגמנות שלה.

"היא תהיה הגברת הראשונה של ארצות הברית או שתצביעו קרוז"



התגובה לא איחרה לבוא. טראמפ צייץ והציג בחשבונו צילום של אשתו ולצדה צילום של היידי קרוז, רעייתו של טד, שנתפסה בתמונה לא מחמיאה. הוא כתב "צילום אחד שווה יותר מאלף מילים".




טד קרוז הכחיש כי המטה שלו פרסם את תמונת העירום של מלניה טראמפ, ואילו דונלד הגיב מיד "אין פלא שקוראים לך שקרן". כאשר טראמפ פרסם את תמונתה של היידי הכועסת ליד תמונתה של מלניה הזוהרת, השיב קרוז "גבר אמִתי לא תוקף נשים. מלניה היא אישה נחמדה והיידי היא אהבת חיי".

תמונה, כאמור, יכולה לשמש כלי נשק אגרסיבי ורב השפעה, משום שאפשר לעשות מניפולציה על הצופה באמצעות מיקום התמונה והכותרת המצורפת. שימוש נרחב בטכניקה הזו נעשה בעיתונות ובפרסום. גם אם אנחנו יודעים שצרוף שתי התמונות מלאכותי ונועד ליצור רושם, ההשפעה עלינו רבה. הודעתו של טראמפ שהוא לא היה משתמש שוב באותה תמונה הייתה כמס שפתיים, כיוון שהמסר של טראמפ נקלט היטב, מה שהביא לקריסת הקמפיין של קרוז.


ביולי 2016, נגד כל הסיכויים, נבחר דונלד טראמפ למועמד הרפובליקני לנשיאות. הקמפיין האגרסיבי והשימוש בתמונות ככלי עוצמתי להעברת המסר היו בין הסיבות העיקריות להצלחתו של טראמפ. לגבי הסגנון, איש איש ובחירתו. אמרנו כבר – דמוקרטיה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה